Festival  představuje aktuální trendy, postupy, technologie a animační  techniky. Podporuje rozpracované či zcela nové animační  projekty, jejich tvůrce, producenty a distributory. Poskytuje  prostor pro pozitivní konfrontaci a navazování nových kontaktů  mezi filmovými profesionály z celého světa. Je určen tvůrcům a  filmovým profesionálům, studentům, pedagogům, filmovým  teoretikům a všem fanouškům animované tvorby včetně dětí.  Anifilm chce dlouhodobě reprezentovat a propagovat Českou  republiku, Jihočeský kraj a město Třeboň ve světovém kontextu. 
Od 11 hodin nás  čekala školička Anifilmu, která měla hlavní stanoviště v KC  Roháč. Tam jsme se seznámili s hlavním programem a následně  se ve skupinách odebírali k různým stanovištím. Každé  stanoviště mělo svůj cíl.  
                  Pro lepší  orientaci Vám žáci osmé třídy přidali k videím krátké  legendy, ve kterých se dozvíte postup práce.  
                  Na stránkách  anifilmu www.anifilm.cz se  můžete podívat na souhrn jak letošního tak minulého ročníku.  
                  Bc.  Anastasija Segizbeva 
                  
                  Naše skupina si  připravila napůl kreslený a napůl modelovaný krátký film,  který jsme vyráběly z papíru a modelíny na téma hladový  vlk. Aneta s Verčou kreslily postavičky a Anička s Marťou  dělaly pozadí. Postavičky jsme namalovaly a vystříhaly. Jako  pozadí dělaly holky spíše stromy z modelíny. Potom jsme to  šli nafotit. Museli jsme nafotit každý krok. U toho nám pomáhali  mladá slečna a mladý kluk.  Složil se z toho film. Měli  jsme málo času, tak to bylo časově obtížné. 
                  Trsková  A., Čalkovská M.,Dobrovská A.,Kamenišťaková V.  
                  
                  Naše video bylo  zaměřené na pavouka a mouchu. Projekt jsme dělaly grafickou  metodou, což znamená, že jsme kreslily elektronickou tužkou na  obrazovku počítače. Začínaly jsme pozadím, které jsme si  uložily. V pozadí byla nakreslená pavučina s přírodou.  Poté jsme vytvořily mouchu, která nám dělala největší  problém, jelikož byla malá a těžko se kreslila. Když jsme ji  dokončily, šly jsme kreslit pavouka. Pomocí počítače jsme daly  mouchu a pavouka do pohybu. Dále jsme zvířata nadabovaly a přidaly  zvuk saxofonu v nahrávacím studiu. Anifilm se nám líbil a  bylo by fajn tam příští rok vyrazit znovu.  
                  Tesařová  E., Jordánová G. 
                  
                  Dohromady jsme  dělali šest tanků z papíru, z nichž jsme vybrali dva.  Pak jsme dělali části děla, jak šel náboj za sebou. Potom jsme  udělali čtyři různě velké náboje a vystřihli předmalovaný  kouř a výbuch. Následovala těžká práce, která trvala třicet  minut - focení obrázků, které jsme skládali, jak šel příběh  za sebou. Pak už jsme jenom vymazali fotky, které se nám  nepovedly. 
                   Michal Kuchyňka, Alexandr Lexa, Ondřej Hadač 
                  
                  Na Anifilmu se  nám velmi líbilo obzvláště skládání z lega. Z lega  jsme složili robota, kterého jsme poté zbourali a poskládali jsme  z něho kačenky. Během celé práce byly naše pohyby a změny  
                  fotografovány a  z fotek se pak utvářel krátký animovaný film. Potom jsme se  odebrali do nahrávacího studia a zde jsme si nahráli zvuk.  
                  Vašek  Sokolík, František Šimánek, David Tesař, Lukáš Apfelthaler 
                  
                  Na počítači  jsme si vyzkoušeli, jak se kreslí elektronickou tužkou.  Na  monitor jsme nakreslili komára. Aby se komár rozhýbal, musel nám  pomoci pán, který měl stanoviště na starosti. Abychom mohli  pokračovat dál, musel se první obrázek uzamknout a pak až se  dalo pokračovat. Nakreslili jsme plácačku a znovu rozhýbali. Po  dokončení filmu jsme šli video namluvit do nahrávacího studia.  
                  Lukáš  Apfelthaler, František Šimánek 
. 
   |