Obsah této stránky vyžaduje novější verzi aplikace Adobe Flash Player.

Získat aplikaci Adobe Flash Player

Akce
Ostatní akce
Úvodní strana

 
19.5. 2016 Bc. Anastasija Segizbeva  
  ANIFILM
 

Festival představuje aktuální trendy, postupy, technologie a animační techniky. Podporuje rozpracované či zcela nové animační projekty, jejich tvůrce, producenty a distributory. Poskytuje prostor pro pozitivní konfrontaci a navazování nových kontaktů mezi filmovými profesionály z celého světa. Je určen tvůrcům a filmovým profesionálům, studentům, pedagogům, filmovým teoretikům a všem fanouškům animované tvorby včetně dětí. Anifilm chce dlouhodobě reprezentovat a propagovat Českou republiku, Jihočeský kraj a město Třeboň ve světovém kontextu.

Od 11 hodin nás čekala školička Anifilmu, která měla hlavní stanoviště v KC Roháč. Tam jsme se seznámili s hlavním programem a následně se ve skupinách odebírali k různým stanovištím. Každé stanoviště mělo svůj cíl.

Pro lepší orientaci Vám žáci osmé třídy přidali k videím krátké legendy, ve kterých se dozvíte postup práce.

Na stránkách anifilmu www.anifilm.cz se můžete podívat na souhrn jak letošního tak minulého ročníku.

Bc. Anastasija Segizbeva

Hladový vlk

Naše skupina si připravila napůl kreslený a napůl modelovaný krátký film, který jsme vyráběly z papíru a modelíny na téma hladový vlk. Aneta s Verčou kreslily postavičky a Anička s Marťou dělaly pozadí. Postavičky jsme namalovaly a vystříhaly. Jako pozadí dělaly holky spíše stromy z modelíny. Potom jsme to šli nafotit. Museli jsme nafotit každý krok. U toho nám pomáhali mladá slečna a mladý kluk. Složil se z toho film. Měli jsme málo času, tak to bylo časově obtížné.

Trsková A., Čalkovská M.,Dobrovská A.,Kamenišťaková V.

Pavouk a moucha

Naše video bylo zaměřené na pavouka a mouchu. Projekt jsme dělaly grafickou metodou, což znamená, že jsme kreslily elektronickou tužkou na obrazovku počítače. Začínaly jsme pozadím, které jsme si uložily. V pozadí byla nakreslená pavučina s přírodou. Poté jsme vytvořily mouchu, která nám dělala největší problém, jelikož byla malá a těžko se kreslila. Když jsme ji dokončily, šly jsme kreslit pavouka. Pomocí počítače jsme daly mouchu a pavouka do pohybu. Dále jsme zvířata nadabovaly a přidaly zvuk saxofonu v nahrávacím studiu. Anifilm se nám líbil a bylo by fajn tam příští rok vyrazit znovu.

Tesařová E., Jordánová G.

Bitva u Suchdola

Dohromady jsme dělali šest tanků z papíru, z nichž jsme vybrali dva. Pak jsme dělali části děla, jak šel náboj za sebou. Potom jsme udělali čtyři různě velké náboje a vystřihli předmalovaný kouř a výbuch. Následovala těžká práce, která trvala třicet minut - focení obrázků, které jsme skládali, jak šel příběh za sebou. Pak už jsme jenom vymazali fotky, které se nám nepovedly.

Michal Kuchyňka, Alexandr Lexa, Ondřej Hadač

Robokačka

Na Anifilmu se nám velmi líbilo obzvláště skládání z lega. Z lega jsme složili robota, kterého jsme poté zbourali a poskládali jsme z něho kačenky. Během celé práce byly naše pohyby a změny

fotografovány a z fotek se pak utvářel krátký animovaný film. Potom jsme se odebrali do nahrávacího studia a zde jsme si nahráli zvuk.

Vašek Sokolík, František Šimánek, David Tesař, Lukáš Apfelthaler

Komár

Na počítači jsme si vyzkoušeli, jak se kreslí elektronickou tužkou. Na monitor jsme nakreslili komára. Aby se komár rozhýbal, musel nám pomoci pán, který měl stanoviště na starosti. Abychom mohli pokračovat dál, musel se první obrázek uzamknout a pak až se dalo pokračovat. Nakreslili jsme plácačku a znovu rozhýbali. Po dokončení filmu jsme šli video namluvit do nahrávacího studia.

Lukáš Apfelthaler, František Šimánek

.