Tradiční Den Země tentokrát připadl na dubnové pondělí a úterý (20. a 21. 4.). Hlavním tématem projektu bylo „ Třídění odpadu“. V letošním roce se poprvé objevila novinka projektových dnů, fotografická soutěž s názvem „ Krásy přírody“. Ale teď k hlavnímu tématu projektu. Každá třída měla za úkol zpracovat určitou oblast třídění odpadových surovin. Třída I. A se věnovala třídění plastů a z plastů vyrobila telefony pro děti. Žáci I. B měli za úkol „třídit“ textil a z odpadního textilu děti vytvořily nádherné strašáky a hadrové míče. Celý druhý ročník se zajímal o recyklaci CD a DVD. I z těchto již nepotřebných disků vyrobili žáci tácky pod nápoje a blýskavé kapry. Třída III. A se rozhodla pro třídění tetrapak obalů. Právě z těchto obalů dokázali třeťáci vytvořit pěkná krmítka pro ptáky. Spolužáky ze III. B zlákaly PET lahve, ze kterých vznikla různá zvířátka. Výroba ručního papíru, to bylo něco pro čtvrťáky! Míchali a mixovali rozmočený starý papír, aby vznikl nový. Pátá třída si zvolila složitější úkol: průzkum množství tříděného odpadu za určité období v rodinách žáků. Vše zaznamenané do přehledné tabulky. K tomu ještě vytvořili „koše“ podle druhu odpadu. Každý ročník v rámci projektového dne navštívil místní sběrný dvůr. Odborný výklad pana Tesárka a názorné ukázky úložišť odpadu dokreslily celý pondělní projektový den.
Druhý projektový den byl ve znamení dokončování a prezentací. Každá třída vystoupila se svým programem a představila jednotlivé druhy odpadu, způsoby recyklace a své výrobky. Žáci z druhých tříd zpestřili program o taneční vystoupení „Popelář“ a dva žáci z V. A (K. Šebestová a T. Dušek) přečetli své vlastní povídky týkající se problematiky odpadových surovin. Na závěr prezentace došlo k vyhodnocení fotografické soutěže. Každý účastník byl oceněn! Ti nejlepší: 1. místo: Anežka Hamerníková, II. A, 2. místo: Tadeáš Dušek, V. A, 3. místo: Veronica Marn, IV. A. Blahopřejeme! A pak už nezbývalo než se trochu posilnit svačinou a vyrazit do ulic města vysbírat všechny odpadky, které hyzdily naše okolí. Každý ročník měl předem stanovenou trasu sběru. Oba dva projektové dny končily čtvrtou vyučovací hodinou. Všechny prezentace a výrobky žáků byly vystaveny ve spojovací chodbě školy. Poznání, že pokud budeme chránit naši planetu před znečišťováním, posílilo v dětech vědomí, že tříděním odpadů zanecháme Zemi čistou a bezpečnou pro další generace!
Učitelé I. stupně
