|   | 
            Konečně jsem nabyla nazpět náhle ztraceného hlasu a po delší  době se setkala se sedmáky u projektu věnovaného tématu „Karel IV., kultura a  architektura jeho doby“. Plánovali jsme ho již delší dobu, takže někteří měli  už předem pečlivě připraveny materiály.  
            Vytvořili  jsme si témata podle našich zájmů a pracovali na nich ve skupinkách: 
              1.         Život Karla  IV. - Kristýna Kušnerová, Bára Mráčková, Denisa Šafářová 
              2.         Zásluhy  Karla IV., architektura - Petr Šlápota, Vlastík Veselý 
              3.         Karlštejn,  minulost a současnost - Lenka Pavlíková, Tereza Vondrková, David Makuňa 
              4.         Karel IV. a  korunovační klenoty - Simona Jiráčková, Tereza Kuchyňková 
              5.         Karlova  univerzita v době založení a dnes - Honza Metelec, Tomáš Potěšil, Jirka Vavera,  
                            Pavel Wipplinger 
              6.         Postava  Karla IV. v českém kulturním dědictví - Kristýna Dušková 
              7.         Karel IV. –  odraz v místopisu - Vašek Kanděra, Luděk Vrchota 
              8.         Manželky  Karla IV., stručný životopis - Jirka Brabec, Milan Jordán, Michal Struska,  Vláďa Ševčík  
                        
                9.         Rodokmen  Karla IV. - Martin Spáčil               
                          Svoje  dosavadní znalosti o Karlu IV. a jeho době doplnili žáci informacemi z  encyklopedií a prostudováním svých témat na internetu. Obrázky k závěrečným  výstupním materiálům čerpali rovněž z různých zdrojů, nejvíce jsou však ceněny  ty vlastnoručně malované. I když v některých případech není prezentace na  plakátech zrovna podle předpisu, všichni se snažili dát do ní maximum. Nechtěli  jsme pouze kopírovat texty z počítače nebo tisknout barevné obrázky, proto jsme  si namáhali ruce a naše písmo se vždy neřídilo přesností milimetrů (nebo  centimetrů). O to poctivěji výsledek působí. Je náš, originální, není to práce  počítače nebo jiného automatu. 
            Ke každému projektu  patří samozřejmě i hodnocení práce. Provedli ji sami žáci, poté i já jako  učitelka dějepisu v 7. ročníku. Naše příprava nejen v podobě pracovních listů  se, myslím, vyplatila. O době Karla IV. i o něm samotném jsme se dozvěděli  poměrně dost informací nejen z hodin dějepisu, ale právě i formou tohoto  projektu. Během samotné práce vznikly fotografie, které ukazují, jak jsme se  snažili a zároveň se příjemně bavili.
 
  |