Obsah této stránky vyžaduje novější verzi aplikace Adobe Flash Player.

Získat aplikaci Adobe Flash Player

Projekty
Školní projekty
Úvodní strana

 
6.6.2010    Mgr. Zbudilová Zdeňka  
  Projekt – Karel IV., kultura a architektura jeho doby
 

Konečně jsem nabyla nazpět náhle ztraceného hlasu a po delší době se setkala se sedmáky u projektu věnovaného tématu „Karel IV., kultura a architektura jeho doby“. Plánovali jsme ho již delší dobu, takže někteří měli už předem pečlivě připraveny materiály.
            Vytvořili jsme si témata podle našich zájmů a pracovali na nich ve skupinkách:

1.         Život Karla IV. - Kristýna Kušnerová, Bára Mráčková, Denisa Šafářová

2.         Zásluhy Karla IV., architektura - Petr Šlápota, Vlastík Veselý

3.         Karlštejn, minulost a současnost - Lenka Pavlíková, Tereza Vondrková, David Makuňa

4.         Karel IV. a korunovační klenoty - Simona Jiráčková, Tereza Kuchyňková

5.         Karlova univerzita v době založení a dnes - Honza Metelec, Tomáš Potěšil, Jirka Vavera,
            Pavel Wipplinger

6.         Postava Karla IV. v českém kulturním dědictví - Kristýna Dušková

7.         Karel IV. – odraz v místopisu - Vašek Kanděra, Luděk Vrchota

8.         Manželky Karla IV., stručný životopis - Jirka Brabec, Milan Jordán, Michal Struska, Vláďa Ševčík 
      
9.         Rodokmen Karla IV. - Martin Spáčil

            Svoje dosavadní znalosti o Karlu IV. a jeho době doplnili žáci informacemi z encyklopedií a prostudováním svých témat na internetu. Obrázky k závěrečným výstupním materiálům čerpali rovněž z různých zdrojů, nejvíce jsou však ceněny ty vlastnoručně malované. I když v některých případech není prezentace na plakátech zrovna podle předpisu, všichni se snažili dát do ní maximum. Nechtěli jsme pouze kopírovat texty z počítače nebo tisknout barevné obrázky, proto jsme si namáhali ruce a naše písmo se vždy neřídilo přesností milimetrů (nebo centimetrů). O to poctivěji výsledek působí. Je náš, originální, není to práce počítače nebo jiného automatu.

            Ke každému projektu patří samozřejmě i hodnocení práce. Provedli ji sami žáci, poté i já jako učitelka dějepisu v 7. ročníku. Naše příprava nejen v podobě pracovních listů se, myslím, vyplatila. O době Karla IV. i o něm samotném jsme se dozvěděli poměrně dost informací nejen z hodin dějepisu, ale právě i formou tohoto projektu. Během samotné práce vznikly fotografie, které ukazují, jak jsme se snažili a zároveň se příjemně bavili.