Obsah této stránky vyžaduje novější verzi aplikace Adobe Flash Player.

Získat aplikaci Adobe Flash Player

Projekty
Školní projekty
Úvodní strana

 

3.5..2014  Mgr.V. Wipplingerová

                  Mgr. Z. Zbudilová

 
  Den Země – pohoří, hory
 

24. a 25. duben 2014 byl ve znamení environmentální výchovy. Tradiční projekt Den Země se odehrával právě v těchto dnech. Výchova dětí k ochraně životního prostředí je jedním z témat výuky na naší škole.
První projektový den byl zaměřen na interaktivní přednášku o Novohradských horách v podání pana Milana Koželuha, fundovaného turistického průvodce a spisovatele, který zná v těchto horách každý kout. Po zajímavé přednášce se každý ročník vrhl s chutí na zpracování témat ve výtvarných dílnách.  A o jaká témata šlo?
 Žáci I. stupně se tentokrát zaměřili na blízké okolí, konkrétně na Novohradsko.
První ročníky si vybraly Slepičí hory. Prvňáci ve své výtvarné dílně vyrobili pomocí montážní pěny dvě nejdůležitější hory tohoto pohoří, Slepici a Kohouta. Další společnou prací byla koláž, kterou tvořily materiály, které zpracovaly nebo vyhledaly děti.
Třída II. A se zaměřila na Kraví horu a to formou naučného dialogu kravičky s dětmi, které odpovídaly na její zvídavé otázky a týkaly se právě Kraví hory a jejího okolí. Kraví hora byla zpracována i jako zmenšený papírový model.
Žáci II. B se věnovali Kuní hoře a to z pohledu turisty, který se chce vydat na výlet ze Suchdola nad Lužnicí až na tuto horu. Také pohádka Proč se hora jmenuje Kuní, byla velmi zajímavá a poutavá.
Třetí ročník si pro svůj projektový den zvolil hned několik témat: Pohorskou Ves, Pohoří na Šumavě, Lužnici – pramen. Tato témata žáci zakomponovali do ročního kalendáře. Připravili si také soutěž pro diváky, kteří měli uhodnout, co se skrývá na obrázku z puzzlů.
Třída IV. A zaměřila svoji pozornost na Žofínský prales a Vysokou horu. Žofínský prales žáci zpracovali jako koláž s nejdůležitějšími zástupci flory a fauny. Jejich prezentace byla obohacena obrázky z interaktivní tabule. Hora Vysoká i Žofínský prales získaly ještě podobu modelů z přírodních materiálů.
Poslední ročník I. stupně, pátý, seznámil diváky s městem Nové Hrady, parkem Terčino údolí, hradem Cuknštejn a tvrzí Žumberk. Každý žák tohoto ročníku předal divákům zajímavou informaci historickou či přírodovědnou o Nových Hradech a okolí. Hrad Cuknštejn a tvrz Žumberk žáci vyrobili z papírového kartonu ve zmenšené podobě.





















Žáci druhého stupně byli rozděleni do sedmi pracovních dílen:
1. Šumava (zajímavosti) – výběr žáků 6. a 7. ročníku pod vedením p. uč. J. Franty
2. Světová literatura z prostředí hor – výběr žáků 6. a 7. ročníku pod vedením p. uč. P. Ellis
3. Názvy pohoří v cizích jazycích - výběr žáků 6. a 7. ročníku pod vedením p. uč. I. Mráčkové
4. Určování teplot v pohoří u nás a ve světě – výběr žáků 8. a 9. ročníku pod vedením p. uč. R. Pechy
5. Sportovní střediska na horách - výběr žáků 8. a 9. ročníku pod vedením p. uč. A. Brothánkové
6. Jak vidíme nové šumavské pověsti - výběr žáků 8. a 9. ročníku pod vedením p. uč. Z. Zbudilové
7. Příroda vybraných pohoří Asie, Afriky, Ameriky a Austrálie - výběr žáků 8. a 9. ročníku pod vedením p. uč. O. Dvořákové
Druhý projektový den byl zaměřen právě na výše uvedené prezentace prací jednotlivých tříd. Poté následovala brigáda na úklid města. Každý ročník měl určený svůj úsek úklidu. Žáci, zejména ti nejmenší, perfektně vybaveni na práci, „vymetli“ s vervou každý kout. Svou prací přispěli k čistějšímu a krásnějšímu městu, ve kterém žijí.
Projekt Den Země byl pro žáky v mnohém poučný a zároveň prohloubil a posílil vztah dětí k životnímu prostředí a jeho ochraně. Všechny výrobky a prezentace žáků jsou vystaveny v prostorách naší školy.

                                                                                        Mgr. V. Wipplingerová, Mgr. Z. Zbudilová