Personální obsazení - Koordinátor EVVO

  • Mgr. Petra Kopecká       kopecka@zs.suchdol.cz
  • Environmentální vzdělání, výchova a osvěta neboli EVVO
  • Environmentální vzdělání, výchova a osvěta znamená výchovu ke vztahům k životnímu prostředí v rovině jak přírodních jevů, tak s tím souvisejících vztahů společenských. EVVO je významným předpokladem udržitelného rozvoje, který je v celém světě pokládán za jedinou možnou pozitivní alternativu rozvoje lidské civilizace.
    Hlavním cílem je prosazovat a prohlubovat znalosti, dovednosti ve vztahu k životnímu prostředí. Tímto programem chce naše škola vést děti k pozitivnímu vztahu k okolí, pochopení vztahu člověka k přírodě a uvědomění si důležitosti přírody, kterou je člověk součástí. Vlastním dobrým příkladem chceme působit i na ostatní obyvatele naší obce.
  • Plán EVVO vychází z Metodického pokynu MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO) Č. j. 16745/2008 - 22 vydaného v Praze dne 27.října 2008

                                  Roční realizační plán EVVO na školní rok 2017/2018

  • V rámci EVVO naší školy byly vytyčeny 4 základní cíle, které bychom chtěli splnit: 
    1) INFORMACE PRO ŽÁKY 
    2) VLASTNÍ AKTIVITA ŽÁKŮ 
    3) CITOVÝ VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ 
    4) EKOLOGICKÁ GRAMOTNOST PEDAGOGŮ
  •     ad1)
    *poskytovat žákům relevantní a aktuální informace o problematice životního prostředí a nastínit cesty jejich řešení
    *upozorňovat žáky na globální, regionální i místní problémy
    *vést žáky ke hledání různých zdrojů informací, naučit je vyhodnocovat informace a třídit je
    *nabízet žákům problematické úlohy s možností více řešení a takové úlohy, které vyžadují vyhledávání a propojování informací
    *oslovovat žáky prostřednictvím školních nástěnek, dokumentárních filmů, besed, exkurzí, výletů, přednášek, vlastních prožitků, apod.
  •     ad2)
    *vést žáky ke třídění odpadu
    *vést žáky ke sběru starého papíru, starého rozbitého elektrozařízení a citrusové kůry
    *zapojovat žáky do výzdoby školy (péče o květiny, výzdoba nástěnek vlastními výtvory, celková úprava učeben, atd.)
    *vést žáky k šetření energií (dbát na zhasínání světel, neplýtvat vodou)
    *pečovat o domácí zvířátka (křečci, želva, …)
    *dbát na udržování čistoty ve škole a péče o školní pozemky
    *upřednostňovat pohybové aktivity žáků
  •     ad3)
    *vytvářet podněty pro zkvalitnění citového vztahu k životnímu prostředí – přírodnímu i kulturnímu
    *pomoci žákům vytvořit správné životní hodnoty
    *vést žáky ke vzájemné slušnosti a toleranci
    *vést žáky ke zdravému životnímu stylu
    *vést žáky k zodpovědnosti
    *upřednostňovat mezipředmětové vztahy
  •     ad4)
    *nabádat všechny pedagogy k získávání informací v oblasti EVVO
    *vysílat pedagogy na školení (získávání zkušeností, nových metod, přehled, atd.)
    *podporovat pedagogy v EVVO
    *poskytovat doporučenou literaturu
  • Na ročním realizačním plánu se podílí celá škola včetně školní družiny. Roční realizační plán EVVO je tvořen z akcí jednorázových a akcí, které na naší škole probíhají celoročně. Jednorázové akce jsou plněny formou exkurze, vycházky, projektového vyučování, besedy, atd. Splněním jednotlivých akcí budou splněny i naše vytyčené cíle. Některé akce jsou pravidelné v každém školním roce, některé jsou vypsány na základě současných nabídek. EVVO není omezeno pouze na tyto akce, ale začleňuje se do běžné výuky (ŠVP, průřezová témata) a běžného chodu naší školy. Roční realizační plán není tímto definitivní, bude v průběhu školního roku doplňován a pozměňován podle potřeby pedagogů, podle učiva a aktuálních nabídek.
                Mgr. Petra Kopecká
                koordinátor EVVO